انجمن علمی گروه مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
درباره وبلاگ


«بسم الله الرحمن الرحيم؛ الحمد للـه رب العالمين والسلام والصلوه علي سيدنا ونبينا محمد وآله الطاهرين وصحبه المنتجبين؛ اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره واعوانه والمستشهدين بين يديه.» با عرض سلام؛ اعضای انجمن علمی مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات (تکثیر و پرورش آبزیان) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ورود شما را به وبلاگ این انجمن خوش آمد می گویند.
آخرین مطالب

غده تیروئید در بسیاری از ماهیان استخوانی حقیقی ، مشابه مهره داران نیست وفولیکولی های ترشحی آن به صورت منفرد یا دسته ای در داخل بافتی همبند در اطراف شاخه های شریان آوران آبششی پراکنده هستند وبه شکل یک اندام کامل نیست . در ماهی کپور ، ماهی حوض ، تعدادی از فولیکول های غده تیروئید در قلب ، راس کلیه ، کلیه ، طحال ودر اطراف بعضی رگ های خونی مشاهده می شود .

در ماهیان غضروفی وتعداد کمی از ماهیان استخوانی حقیقی نظیر ماهی تون ، هوور مسقطی وطوطی ماهی ، غده تیروئید از یک یا چند توده متراکم بافتی تشکیل شده است .

هورمون تزشح شده از غده تیروئید شامل دو نوع مولکول است :

1-   تترایدوتیرونین (تیروکسین ، T4 )

2-   تری یدوتیرونین(T3)  

در ماهیان استخوانی حقیقی ، معمولا سطحT4  در پلاسمای خون بالاتراز T3می باشد .  T4در بافت های هدف به T3 تبدیل شده واعمال نقش می کند . اثرات T3چندین برابر  T4می باشد .

هورمون تیروئید در متابولیسم بدن ، دگردیسی لاروبرخی ماهیان ، تنظیم اسمزی و نقره ای فام شدن سطح بدن آزاد ماهیان ( در تبدیل بچه آزاد ماهیان از مرحلهParr به  Smoltدر فصل بهار) موثر است .

 سوف نقره ای 

    سوف نقره ای یک ماهی استرالیایی است که محل زندگی آن آب شیرین در سیستم آب رودخانه ای است.آنهادارای دهان کوتاه ودم بلند هستند ومتاسفانه سوف نقره ای در محیط وحشی هستند وبه دنبال آ ن آنهاازهم استفاده می کنند.  یکی از مسئله های اصلی این است که انها بیشتر در پشت سدها سرریزها وروی رودهای اصلی هستتند.از جمله آنهااحتیاج به آب گرم وشرایط سیل وکوچ به رودخانه را دارند.تخم ریزی در قسمت نزدیک رودخانه وپرورش آنها هم نیز در همین مکان صورت می گیرد. فصل تخم ریزی در تابستان اتفاق می افتد وآنها  به جریان برای تخم ریزی وکوچ کردن نیاز دارند.وماده های پرکاربه ازای هر کیلوماهی 150000 تخم در آن وجود داردومشکل آن است که تخم ها به طور منفی شناورهستند وبه بستر می چسبند وساکن می شوند.این خوب است که آنها با جریان قوی حرکت کنند واین باعث می شود که تخم ها توسعه یابند .وآن بهتر ............................



ادامه مطلب ...

آزمایشات دو نوع آب از نظر آلودگی

 

 

مقدمه:

ما قصد داریم دو نوع آب را از یک سرچشمه ی مشابه مورد بررسی قرار دهیم، این تحقیق برای بررسی و جستجوی آلودگی است که ممکن است در آن حضور داشته باشد. این دو آب باید حتماً از یک منبع باشند برای اینکه مطمئن شویمآنها از بارندگی های یکسانی هستند. اگر این موضوع را رعایت نکنیم ممکن است نتایج ما را تحت تأثیر خود قرار دهد. مثلاً ممکن است در داخل یکی از این نمونه ها مقدار باران  اسیدی باشد و این باعث می شود تا نتایج درست و برابر نباشند. بنابراین با استفاده از منابع مشابه نتایج بدست آمده تا حد امکان از صحت و روشی بیشتری نسبت به حالتی که از دو منبع متفاوت باشند برخوردار است.

رودخانه ی ( دوان بانک) یکی از شاخه های رود ترنت است و در داخل یکی از پارک های ملی پیدا شده است، جایی که عموم اجازه .....................................



ادامه مطلب ...

فیتوپلانگتونها :

گیاهان موجود در دریا

 طبق بررسی های انجام شده منطقه وسیعی از آب اقیانوسها و خلیجها هستند.درسطحهای آنها ماهی های بیشمار است اما در قسمتهای زیر حیوانات میکروسکوپی ریزی هستند و انبوه گیاهان که به آنها پلانگتون می گویند .

یک کلمه ای است که از..............................



ادامه مطلب ...

فاطمه خدادادیان

6 آبان 1390 23:29
 
آنچه بايد درمورد امگا3 بدانيم:

شايدباشنيدن نام امگا3 اولين چيزي كه درذهن ، تداعي مي شودكپسول هاي زردرنگ روغن ماهي باشدكه امروزه بانام هاي تجاري مختلف دربازاروجود دارد اما آنچه مسلم است دانستن خواص اين اسيدچرب باارزش براي ماخالي ازلطف نيست.

امگا3 وامگا6 ازجمله اسيدهاي چرب ضروري بدن است اين اسيدها ازجمله اسيدهاي چربي .....................



ادامه مطلب ...

یگانه شیشیکانی 

6 آبان 1390 23:36
 
وضعیت ماهیان خاویاری بحرانی است :



رییس انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری گفت: وضعیت ماهیان خاویاری بحرانی و ذخیره ژنی آنها در حال انقراض است و حفظ این ذخایر و انتقال به نسل آینده از وظایف محیط زیست است.

به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ، دکتر محمد پور کاظمی افزود: محیط زیست دریای  



ادامه مطلب ...

یگانه شیشیکانی

6 آبان 1390 23:51
 
تور گوش گير (GILLNET) چيست و چگونه عمل مي نمايد؟



تور گوش گير، توري است كه به كمك شناورهايي كه در طناب فوقاني و وزنه هايي كه در طناب تحتاني خود دارد بصورت سدي عمودي در داخل آب قرار مي گيرد ..........................



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها
  • شیلاتی های دریا دل
  • شیلات
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و آدرس anjomaneshilat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 266172
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

<-PollName->

<-PollItems->

.


IranSkin go Up

.

نیت کنید و اشاره فرمایید